donderdag 10 mei 2018

Voortgang demobaan

Woensdag 09-05-2018

Voor de eerste keer mijn baantje opgezet en getest. Opzetten was binnen 20 minuten rijklaar (opruimen dezelfde tijd). Aansluitfout hersteld, 3 maal XLR aansluitingen 1 en 2 verwisseld. En rijden maar. 
De slotcars nemen zonder problemen de baanovergangen. Ergens zat er een kloddertje lijm in het spoor waar de sleperschoen op vast loopt. Even bikken met een schroevendraaier en klaar. Als dat alles is ben ik tevreden.









De instructies van de vorige eigenaar met 2 x 6V was gewoon 6V. Beide meters naar 12V gebracht en toen was er power. Samen met de buurman rijden is pieken en dalen in de stroomvoorziening. Laat staan als er 3 tegelijkertijd rijden. 
De vorige eigenaar snapt er niets van. Op zijn digitale baan kon moeiteloos met 8 slotcars gereden worden. Vrijdagavond bij ASracing kijken wij er samen naar.
In iedergeval is 12V teveel voor dit korte baantje, 10V is acceptabel. 

Systron Donner TL8-3





Donderdag 10-05-2018

Na het nog een keer lezen van de instructies denk ik te weten waar de fout zit.
Ik heb groen als + genomen en dat is goed. Geel heb ik als - genomen en dat moet waarschijnlijk de combinatiekleur groen/geel zijn. Als dit het is heb ik vermoedelijk 12V/9A. Morgen ga ik dit uitproberen en de baan gaat mee naar de club.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten