zaterdag 13 januari 2018

1,37 F1

Ondergaand schrijven is een besloten forum item van ASracing door mij gepost. Commentaar en uitwisselingen van clubgenoten heb ik weg gelaten.


14 oktober 2017


1,37 euro bij de action. Vanavond kijk ik of er genoeg ruimte is om te verbouwen tot slotcar. Als dit het geval is doe ik een voorstel om in januari een openwiel klasse te starten. Mits iedereen een openwiel verhikkel heeft natuurlijk. Nu eerst naar een feestje omdat ik afgelopen week al 1 jaar opa ben 



Ik ben net thuis en kom vanavond niet meer aan sleutelen toe.
Wel een leuk verassing voor mij. De familie heeft voor mij gespaard. Zo heb ik er in 1 dag 2 bolides verkregen.


15 oktober 2017


De 1,37e is vanmorgen aan nader inspectie blootgesteld. Mijn conclusie is dat er mogelijkheden zijn om grondig te verbouwen. Je kunt er alleen flat 6 motoren plaatsen. Uitsluitend inline. Voor een tijdje terug heb ik 2 hele smalle motoren van Johnny in huis gehad, scx geloof ik. Die passen ook.
Een sleperschoen is ook een uitdaging. 

Een andere optie is het huidige onderstel vergeten en het bovendeel op een HRS chassis plaatsen.

Ze zijn er ook in blauw, rood en zilver..





30 oktober 2017



Lekker knutselen met 1,37 F1
Van het originele chassis is heel weinig over. En het lawaai niets meer . Voor het chassis is een Porsche chassis van Slot-it misbruikt. 
Woensdag is de techniek aan de beurt.








Tot zover het forum.


Laat ik er dan maar gelijk een F1 waardige motor inzetten. Het sleperoog is provisorisch gerepareerd.Een deel van het originele chassis is op het slot-it chassis bevestigd met hotgleu. Andere lijmsoorten hadden geen effect.


Het kapje past na enig gedremel perfect over de motor. De proefrit bij de buurman was zeer hoopvol.




Ook de buurman heeft verscheidene F1 bolides en rijd er nauwelijks mee. De onderstaande Hornby's zijn mij aangeboden en voor een schappelijk prijsje heb ik ze aangenomen. Dus nu heb ik zomaar 4 F1 bolides .



Daar blijft het niet bij, bij wijze van stunt heb ik het hele schap van de action in Delfzijl en Appingedam geplunderd. Rood was helaas al uitverkocht. Ik wilde zelf een zilveren en een blauwe erbij hebben voor mijn demobaan. De overige 5 heb ik cadeau gedaan aan de ASracing clubgenoten om ze te prikkelen. en voor mijn 2 thuiswonende dochters ook ieder 1



De gele 1,37 heeft bij een avondje racen bij Pitstop in Hoorn laten zien wat ze kan. Daar ben ik zeer tevreden over. Helaas zijn de krachten het sleperoog teveel geworden. Buurman had nog een geschikte Slot-it Porche chassis over dus is de blauwe aan de beurt.



Mijn voorstel om in januari een F1 / openwiel klasse te starten is aangenomen. Op 5 januari hebben we de 1ste race gereden. Ik heb toen de Beneton ingezet. Na modificatie is deze snel genoeg maar loopt iedere keer uit het spoor. Ook zijn hier schuimbanden voor besteld en heeft meer aandacht nodig.



Bij gebrek aan aandacht voor de Beneton heb ik op 12 januari de 1,37 F1 voor de allereerste keer met schuimbanden ingezet voor de race. Ik moest nog even wennen aan de auto. In de loop van de race ging die los, en hoe. Dit is een optionele winnaar. Ik zeg niet dat de overige 10 races met deze auto gereden wordt. De Beneton krijgt na zijn aandacht ook de kans.








Geen opmerkingen:

Een reactie posten