zondag 12 november 2017

Pitstop Hoorn

Een familie reunie bracht mij in de gelegenheid om ditmaal een vreemde baan op te zoeken. Op nog geen 400 meter van mijn logeeradres moet ik deze kans waarnemen.
Heel anders dan de paar clubs waar ik voorheen en nu lid ben gaat de deur open tussen 20:00 en 20:30. Mijn idee om optijd te komen voor baanverkenning resulteerde in een half uur wachten.
Gelukkig kon ik en mijn zwager waar ik logeerde naar een volleybal toernooi kijken.

Pitstop slotracing in Hoorn is een gezellige club met een gezonde leeftijd mix. Van jonge student tot met pensioen.
Ik en Wouter kregen alle gelegenheid om de baan te verkennen. Zelf moest ik met mijn Gr.5 Capri rijden want dat is de classe waar deze avond mee geraced wordt. Wouter die helemaal niets met slotracen heeft, rijd zijn rondjes met mijn onverwoestbare Matra. Hij houd het liever bij fotograveren en doet dan ook niet met de wedstrijd mee.
Hier word net als bij de Classic cup 2x een race vereden (bij Ptistop 4x3 minuten) en je beste resultaat van de avond telt. In de pauze is er gelegenheid om je auto aan te passen of je gaat mee de kroeg in voor een pilsje. Geef mij maar een Pilse, mijn auto en ik waren goedgenoeg voor plek 5 van 8 en 2de in mijn heat. Niet gek voor een onbekende baan.
Na de pauze werdt dat toch even anders. Ik denk niet dat ik helemaal achteraan ben geeindigd, maar wat ben ik afgemaakt in mijn heat.
Na afloop nog enige auto's uit mijn kist getest voor de Classic cup volgende week.

Zeer te vreden over de ontvangst en verloop van deze avond gingen Wouter en ik om goed 23:40 richting huis. Die 5 minuten wandelen is ook heel anders dan normaal 45 minuten rijden.

32 meter 4 sporen Fleischman
Layout Pitstop bij benadering nagebootst.

1ste Filmpje van Pitstop facebook

2de Filmpje van Pitstop facebook




Geen opmerkingen:

Een reactie posten