zondag 24 november 2013

Classic-cup MRCL 2013

Altijd een presentje van MRCL
Heb lekker gereden met mijn Ferrari 250 GTO. Tactisch geen goede set, met mijn Lola had ik betere resultaten neer kunnen zetten. Geeft niet ik ben wel de 1ste die met een Ferrari 250 GTO ooit heb deelgenomen aan de Classic-cup.
Voordat ik mij hiervan bewust was is er al heel wat gebeurt deze dag. Ik zelf was al met Susanne om half 7 onderweg naar Veendam waar Ivan en Roekie Tim goed 7uur zouden instappen. Iedereen heeft er zin in en onderweg was het toch even schrikken. Op de N31 vlakbij de afslag Eernewoude stond een kleine Pony of schaap in de middenberm. Een paar 100m verderop ben ik gestopt op een pechstrook om melding te maken bij 112. Dit mocht de pret niet drukken. Eenmaal binnen kon ik gelijk aan het werk met de Chapparel van Tim, deze had te veel magneetkracht en is gekozen voor 1 slag grotere achter wielen. Hiervoor moest het motorassje aan weerzijde weg geslepen worden. Het resultaat was van 22gr. naar 9gr. wat maakt die 0.4mm hoger een groot verschil zeg.
Susanne heeft een avond van te voren een nieuw motortje in haar Fly Porsche gekregen en die kon er niet mee uit de voeten. Dan de reserve auto maar. Ze heeft de Matra aardig onder controle gekregen. Toch moet deze weer volledig onderhanden genomen worden wand hij rammeld mij te veel.
Ivan heeft tijdens de vrije training goed de baan leren kennen. En wel zodanig dat Frank Goyaerts alles uit de kast moest halen om de Jeugd van Zuidwending voor te blijven. Zet hem op Ivan, de volgende keer heb je hem :-)
Er waren deze dag 21 deelnemers wat resulteerde in 3 groepen van 7 personen. Er werd 6x3min. gereden. De even getallen schoven door naar beneden en de oneven naar boven. De gene die uit baan 2 kwam ging 3min. marshallen en kon na deze tijd weer deelnemen in baan 1.
Van de 2 sessies telde je beste gescoorde aantal ronden voor het eind klassement.
Een leuk detail is dat voor deze ronde bij de touringklasse een Classic modelauto te winnen is en de 3 jeugdige leden van SRC-Zuidwending kregen de overgebleven auto,s.

De uitslagen van Frank ontvangen luiden:

Results Modified Class:
Sebastiaan van Altena-Slot.it Chapparal 
Hans Lanting-NSR Ford Mk IV
Sander Fokkema-NSR Ford Mk IV

Results Standard Class:
Ronny Fokkema-Fly GB Chevron B19
Andre van Wort-Fly Porsche 908 
Frank Goyaerts-Carrera Mclaren m8a

Results Touring Class:
Johan Post-Teamslot Alfa Gtam
Rob van Altena-Carrera Opel GT
Frank Irving-Scalextric Camaro 69

Best Rookie:
Tim Worda- Slot.it Chapparal 
All Junior drivers of SRC Zuidwending received a 1/32 scale model.

Concours d'Elegance.
No new cars where newly listed, the Slot.it Alfa 33/3 from Wietze Otter received a certificated, encoursing him to build a new Classic for 2014.

A new Classic Cup calender will available by December.


En weer veel te veel foto's gemaakt https://picasaweb.google.com/112949249748647548708/ClassicCupMRCL24November2013?authkey=Gv1sRgCKv22rzzysyq5wE

Foto's van Frank Goyaerts http://www.mijnalbum.nl/Album=SUOZP8NO

Van Tim ontving ik een link naar zijn filmp http://www.youtube.com/watch?v=M25joQkewEg

Geen opmerkingen:

Een reactie posten