zondag 20 mei 2012

Jaaahoeee, eindelijk in de prijzen.


Voor mij toch wel een historische dag op de Classic-cup bij Speedtrack.
Geen 3de geen 2de zelfs geen 1ste. Wel voor de meest bijzondere zelf gebouwde auto.
Het was niet mijn bedoeling om met de Matra te rijden. Mijn Slot-it Alfa reed niet naar mijn zin. De slot-it Ford GT deed het veel beter. Min of meer had ik mijn besluit al genomen. Met enige twijfel toch mijn Matra maar uit de koffer gehaald. En ja hoor deze rijd stabiel. Dan maar minder snel en niet zo vaak uit het slot is dan voor mij de beste keuze. Het belangrijkste van een dag als deze is de lol en sportiviteit in een gemoedelijke sfeer. En daar hebben we vandaag zeker van genoten. Voor meer foto's klik HIER

Niet standaard uit het doosje

vrijdag 18 mei 2012

McLaren-M8


Voor de Classic-Cup van a.s zondag moest er nog het een en ander nagekeken worden. In mijn Ford-GT een standaard motormount geplaatst omdat met de bij geleverde 0.5 offset motormount de magneetkracht te hoog is.
Zo ook de Matra moest een beurt ondergaan. Ik dacht laat ik nog eens kijken hoe de McLaren kap op dit chassis staat. Van het een komt het ander. De rolbeugel opgezocht en omwikkeld met tape om kortsluiting te voorkomen als hij op z’n kop gaat. De kelken van een ander oud polistil wrak af gehaald en verlijmt. Dit begint er op te lijken, maar dan nog vind ik de kap naar 1:32 verhouding te groot (zie ook een-nieuw-experiment.html).
Waar ik zondag de wedstrijd mee rijd weet ik nog niet Alfa, Matra of Ford. De McLaren-M8 gaat zeker mee voor de fun.

donderdag 17 mei 2012

De eerste ronden zijn gereden

Terwijl de meeste slotrace-clubs een zomerstop houden, bouwd SRC-Zuidwending verder aan de baan. Iedere woensdag avond en een enkele zaterdag kleine of grote stappen vooruit. Deze woensdag is het concept op de tafel uitgelegd. De baan ligt er nog niet strak bij. We konden het niet laten, en ja hoor stroom er op en rijden maar. Alleen baan 1 en 2 zijn nog actief. 3 en 4 moet nog aangesloten worden.

woensdag 2 mei 2012

Mooi! maar tegen welke prijs?

Vandaag zag ik in een tijdschrift van een bandenspecialist de volgende aanbieding.
Ik dacht bij mij zelf, ben ik nou gek of zijn er hier echt liefhebbers voor die dit ervoor willen betalen.
Zelf houd ik het liever bij iets kleiner zonder dure handtekening. Ze zouden beter hier een voorbeeld aan kunnen nemen. En dan koop je er eventueel gelijk 2, 1 in de vitrine en 1 om mee te racen.